ZSTiO - Gorzów Wielkopolski

Switch to desktop Register Login

Artykuły

Wycieczka do Doliny Kłodzkiej

Kotlina mOd 3 do 5 października 2022 roku klasy 4d/4T, 3b/4LO, 3c/5T, 2c/4LO, 1c/4LO wraz z opiekunami p. Agnieszką Smolińską, Pauliną Stańczyk, Katarzyną Kulińską i Magdaleną Tomaszewską były w Kotlinie Kłodzkiej. Pierwszego dnia zwiedziliśmy przepięknie zdobiony drewniany kościół ewangelicki w Jaworze, który został wybudowany około 1655 roku. Następnym etapem naszej podróży był zamek Książ oraz palmiarnia w Wałbrzychu. Po dniu pełnym wrażeń pojechaliśmy do ośrodka wypoczynkowego, który położony był u stóp góry Śnieżnik w Stroniu Śląskim. Drugiego dnia od samego rana padł mocno deszcz, ale po śniadaniu wyszło przepiękne słonce i góry pokazały się w pełnej okazałości. Zaczęliśmy zwiedzanie od Kudowy Zdroju. Kaplica czasek zrobiła na nas niesamowite wrażenie. Odwiedziliśmy również park zdrojowy i pijalnię wód. Następnym etapem naszej wędrówki był Szczeliniec Wielki. Po godzinnej wspinaczce znaleźliśmy się na szczycie, a tam naszym oczom ukazały się piękne widoki na polskie i czeskie góry. W powrotnej drodze odwiedziliśmy kościół w Wambierzycach i zwiedziliśmy Kłodzko. W trzecim dniu naszej wędrówki udaliśmy się do Jaskini Niedźwiedziej w Kletnie i odwiedziliśmy kompleks Włodarz, który jest częścią projektu Reise. 3 dni minęły bardzo szybko, wróciliśmy do domu szczęśliwi i pełni wrażeń. Jesienne góry to jest to.